Menü

Ecetes torma házilag

Ettem már ilyet is boltit, de mivel tele vele a legelő, nem hagyhattuk ki az itthoni kipróbálását. Ide nem kell leírás, hagyom, hogy a képek beszéljenek, és a hiányosságokat a képaláírásokban fogom pótolni:

A szakirodalom illusztrációja
Könnyen felismerhető növényről van szó, viszont a földből nem mindig olyan egyszerű kihúzni, mint a répát...



Szakirodalom szerint a vastag tönköket kell fogyasztási célból szedni, míg a vékonyabb szálak otthon tovább növeszthetőek.



3-4 perc alatt összegyűlik annyi, ami elég egy családnak.



Tibi kitessékeli helyéről az egyik fiatalabb példányt, ezt úgy volt a legegyszerűbb az aktuális földtípusban, hogy késsel meglazítva a környezetét csavarva kifelé húztuk.
Jöhet a mosás és a pucolás.
Elő a reszelőt

Először (tudatlanként) a házban kezdtem neki a reszelésnek, de ne tegyétek... gyilkos, egyáltalán nem is értem, miért könnygázt tesznek a gázspraykbe, miért is nem nyers tormát. Tehát ezt csak a szabadban.


"A torma átható aromájú, csípős, hazánkban őshonos gyökérzöldség. Magas C-vitamin tartalma és vízhajtó, valamint fájdalomcsillapító hatása miatt eredetileg gyógynövényként termesztették. A torma csípőssége reszeléskor válik igazán egyértelművé, ereje valamilyen savval, pl. ecettel közömbösíthető. Ecetes torma készítésekor ügyeljünk arra, hogy minél később öntjük az ecetes lét a reszelt tormára, annál csípősebb lesz a végeredmény, a torma ereje ugyanis a reszelést követően fokozatosan szabadul fel.
Használható húsételekhez, hidegtálakhoz, a húsvéti főtt sonka elengedhetetlen kelléke."
forrás: nosalty.hu
Forró vizes öblítés után (ez elveszi a csípősségét) jöhet a lé, amit receptből kevertem ki. Az üvegbe NE szagolj bele, mert hamar megtudhatod, hogy működnek e még a nyálkahártyáid, és könnycsatornáid.




 Recept:


Hozzávalók:
  • 2 evőkanál 10%-os ecet
  • 1 evőkanál cukor
  • 1,5-2 dl víz

Elkészítés:

A tormát lereszelem, majd üvegbe teszem és a ráöntöm a lehűtött ecetes-cukros vizet.

5 megjegyzés:

  1. A megtisztított tormát kivittem az udvarra, húsdarálón ledaráltam, leöntöttem citromlével, üvegekbe töltöttem, tetejére tettem egy kevés cukrot, késhegynyi káliumpermanganátot, leöntöttem 50% víz 50% ecet (10%-os) kanál só keverékével, rá a celofán és a csavarós tető. Igy jövőre is jó lesz, nem barnul annyira.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is igy csinaltam de a kamraba tetem es mind megromlot(felfot) mit csinaltam roszul?

      Törlés
    2. En is igy csinaltam de a kamraba tetem es mind megromlot(felfot) mit csinaltam roszul?

      Törlés
    3. Remélem NEM káliumpermanganátot /lila kristályok/ hanem valamely nem rákkeltő kálium-vegyületet. A mangán jószerint minden előfordulásától tartózkodni illik; legalább szántszándékkal megenni nem tanácsos.

      Törlés
  2. Ha a megpucolt tormát pár órára mélyhűtőbe teszed, simán reszelhető gázálarc nélkül, és semmit nem romlik az állaga és az íze sem.

    VálaszTörlés